آیا یک لوگو می تواند نشان دهنده اهداف و شخصیت یک پروژه، یک صنعت و حتی یک جنبش باشد؟

شاید در این مورد توقع ما از یک لوگو تا حدی زیاد باشد، ولی اگر بخواهیم یک لوگو را نام ببریم که خود را به این هدف نزدیک کرده باشد، بی شک می توانیم از لوگوی بیت کوین یاد کنیم. لوگوی بیت کوین به هیچ سازمان و یا موسسه ای در سیلی ولی تعلق ندارد و به راحتی به این پروژه شخصیت و اعتبار بخشیده است. از این لوگو بر روی لباس، لپ تاپ ها و حتی بر روی سکه های دیگر نیز استفاده می شود که همین موضوع باعث شده یک پروژه دیجیتالی در دنیای مادی نیز حضور گسترده داشته باشد که به خودی خود تبلیغاتی برای این پروژه به شمار می رود.

شاید مهم تر از هر مسئله ای، توسعه لوگوی غیر رسمی بیت کوین مبتنی بر همکاری عمومی باعث مورد توجه قرار گرفتن این لوگو در جهان شده باشد. برای خلق کردن یک نماد که شبیه دیگر ارزها باشد، بیت کوین در نظر افراد تازه وارد شبیه یک وجه رایج جلوه می کرد. و برای تبدیل این نماد به یک لوگو که بتوان از آن در کنار علامت های مستر کارت و ویزا کارت در پنجره پرداخت استفاده کرد، بیت کوین به صورت همزمان به عنوان یک روش پرداخت نیز معرفی می شد.

ولی لوگوی فعلی بیت کوین از اولین لوگوی آن فاصله بسیار زیادی گرفته است. درست مانند خود این رمز ارز، داستان لوگوی بیت کوین نیز شامل تحولات، تغییرات، همکاری عمومی و در گاهی اوقات جنجال های بسیار بوده است.

برای ادامه این مطلب و مطالب مشابه از ماینرزکمپ دیدن بفرمایید


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها